AKO SA ZBAVIŤ BOLESTI?

Okrem klasických tabletiek proti bolesti hlavy, vám možno pomôže aj pravidelný pitný režim, alebo iné spôsoby liečby a prevencie – čínske masti, éterické oleje, mentolové a eukalyptové balzamy, bylinné výťažky z ginka alebo upokojujúce čajové zmesi. 

1.Ľad

Pri prvých príznakoch je dobré priložiť si na čelo vrecko s ľadom zabalené v látkovom obale (napríklad v uteráku). Ak nie je nič poruke, poslúži aj vrecúško zmrazeného mlieka alebo zeleniny.

2. Zohrejte sa

Je to pomoc najmä pre tých, ktorí bolesťami hlavy trpia dlhodobo. Teplo totiž uvoľňuje svalstvo a zvyšuje prekrvenie. Je dobré vyskúšať elektricky vyhrievané vankúšiky, sprchovanie horúcou vodou alebo horúci vaňový kúpeľ s kamilkovým olejom.

3. Šatkou okolo hlavy

Podľa „receptov starej mamy“ je dobré uviazať si tesne okolo hlavy šatku. Tá dokáže znížiť prietok krvi v záhlaví a stlmí bolesť. Rovnaký efekt môže mať takáto čelenka tesne stiahnutá okolo čela.

4. Masírovanie

Treba si masírovať hlavu špičkami prstov podobne ako pri umývaní vlasov. Pokiaľ máte vlasy krátke, môže sa pomaly v malých kruhoch masírovať oblasť spánkov a čelo kefou z prírodných štetín.

5. Dýchanie

Práve hlboké dýchanie môže zmierniť určité napätie, pokiaľ je postihnutý nervózny a cíti nepríjemný tlak po celom tele. Je vhodné naučiť sa bráničnému dýchaniu (bránica je veľký dýchací sval oddeľujúci hrudnú a brušnú dutinu), pri ktorom sa brušné partie musia hýbať viac ako hrudné.

6. Pokoj

Pohyb, svetlo a hluk zvyčajne zhoršia aj malú bolesť hlavy, a preto je lepšie keď si jednotlivec s boľavou hlavou nájde tmavú a tichú miestnosť, ľahne si (uľaví tak chrbtovému svalstvu od napätia) a odpočíva.

7. Pohyb

Pokiaľ nie sú bolesti kritické, môžete ľahko pracovať a snažiť sa o fyzické aktivity. Prechádzka na čerstvom vzduchu pomôže relaxovať a stlmí bolesť. Nebráňte sa sexu: láska a sex neraz spôsobí, že človek na bolesť hlavy „zabudne“.

8. Spánok

Veľmi veľa ľudí sa dokáže zbaviť bolestí hlavy spánkom. Pre uvoľnenie šijových svalov je najlepšia poloha na chrbte.

9.Vzpriamená chôdza

Správne držanie tela zohráva neraz kľúčovú úlohu pri tenzných bolestiach hlavy. Treba sa vyhýbať úklonom do strán a všetkým pohybom, pri ktorých sa príliš napínajú šijové svaly.

10. Grimasy

Môžete skúsiť pri prvých príznakoch bolestí hlavy špeciálne cvičenie – zodvihnite najprv obe obočia a potom každé osobitne. Prižmúrte najskôr obe oči a potom každé zvlášť. Hrôzostrašne sa zamračte. Zoširoka zívnite. Pohnite dolnou čeľusťou zo strany na stranu. Pokrčte nos a pokračuje improvizačne v ďalších „ksichtoch“ bez návodu.

Zdroj: edusan

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>